تکنولوژی

آشنایی با انواع لوازم جانبی موبایل

معرفی انواع لوازم جانبی موبایل

این روزها تقریبا همه انسان ها حداقل یک موبایل همراه یا یک گوشی هوشمند دارند. این فراگیری سبب شده تا برخی شرکت‌ ها برای افزایش کارایی موبایل ها دست به تولید انواع لوازم جانبی موبایل بزنند. که البته با تولید و عرضه این لوازم، مردم زیادی از آنها استقبال کرده و به سمت استفاده این لوازم روی آوردند.

ما سعی داریم در این مقاله به بررسی کامل انواع لوازم جانبی گوشی ها بپردازیم و در نهایت یک راه مطمئن برای خرید لوازم جانبی اصل و با کیفیت، به شما معرفی کنیم.

اهمیت استفاده از لوازم جانبی موبایل

همانطور که گفتیم تقریبا با همه گیری استفاده از موبایل های هوشمند، انواع لوازم جانبی گوشی موبایل وارد بازار شدند. هرکسی با هر هدفی (از محافظت گرفته تا زیبا سازی) به سمت این لوازم‌ جانبی روی آورده است. حال که از اهمیت استفاده این لوازم آشنا شدید، به معرفی برخی از آن ها بپردازیم.

قاب و محافظ ( گارد) گوشی

یکی از مهمترین  لوازم جانبی گوشی موبایل که هم برای محافظت هم برای زیبایی استفاده می شود، قاب و گارد گوشی می باشد.  قاب ها اصولاً در پشت گوشی قرار گرفته و با پوشش کامل پشت گوشی از آسیب دیدن آن هنگام افتادن جلوگیری می کنند.

مواد مختلفی در ساخت این لوازم جانبی گوشی به کار گرفته می شود و جنسهای مختلفی از قاب ها را می توان در بازار مشاهده کرد. شاید برایتان سوال شده باشد که چه نوع قابی برای محافظت از موبایل خود بخرید؟

اگر قصد شما از خرید و استفاده قاب موبایل محافظت از موبایل است، توصیه می شود که از قاب های سیلیکونی یا ژله ای استفاده کنید. اما اگر میخواهید برای ایجاد جلوه و زیبایی از این لوازم جانبی استفاده کنید، می توانید از انواع مختلف آن مانند قاب های چرمی، قاب های پارچه ای یا حتی قاب هایی از جنس چوب استفاده کنید.

گلس

از دیگر لوازم جانبی گوشی موبایل که یکی از ضروری ترین آنها نیز به شمار می رود، گلس ها هستند که روی صفحه نمایشگر تلفن همراه قرار می گیرند. گلس ها از دسته لوازم جانبی مخصوص محافظت از موبایل هستند. این نوع از لوازم جانبی دارای مدلهای متنوعی است که در ادامه بررسی این مدل ها می پردازیم.

گلس مدل pet:

این نوع از گلس ها که از جنس پلاستیک هستند، نسبتاً مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارند. همچنین قیمت این نوع از گلس ها، از انواع دیگر آن ارزانتر است. اما اگر گوشی شما از مدل های رده بالا است، توصیه می شود از این نوع گلس استفاده نکنید چرا که ممکن است در اثر شدید بودن ضربه، نیرویی که وارد می شود را به صفحه نمایش موبایل وارد کند و باعث شکستگی و یا ترک برداشتن آن شود.

گلس مدل: TPU  

این مدل هم مانند مدل قبلی از جنس پلاستیک است اما دوام بالاتری در برابر ضربه و خش دارد و به تبع قیمت آن نیز بالاتر است.

گلس حرارت دیده:

این مدل یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی گوشی به شمار می‌رود. چرا که با جنس شیشه ای که دارد می‌تواند مقاومت بالایی در برابر ضربات ناگهانی از خود نشان دهد. همچنین در برخی از مدل های آن حتی بعد از کار با موبایل، اثر انگشتی روی صفحه نمایش و روی گلس محافظ مشاهده نمی‌شود. هنگامی که ضربه وارد شده به موبایل شدید باشد این نوع از گلس می‌شکند، اما خوشبختانه آسیبی به صفحه نمایش موبایل وارد نمی‌شود.

گلس های چند لایه :

این گلس ها از مقاوم ترین نوع گلس بوده و تقریباً در برابر هر ضربه ای مقاوم است. آن هم به دلیل وجود چند لایه محافظ بوده که از بروز هر شکستگی جلوگیری می کند.

پاور بانک

یکی از انواع لوازم جانبی گوشی موبایل که این روزها طرفدار زیادی پیدا کرده، پاور بانک است.  این ابزار در شرایط خاص بسیار مفید است و می‌تواند بسیار کارآمد باشد. پاور بانک ها برای شارژ کردن موبایل در هنگامی که دسترسی به برق ندارید، طراحی شده اند. این ابزار با ذخیره انرژی در خود، هنگام مسافرت و زمانی که شما نمیتوانید از پریز برق استفاده کنید، می‌توانند به یاری شما آمده و تلفن همراه شما را شارژ کنند.

البته پاور بانک ها فقط برای شارژ موبایل استفاده نمی شوند. هر وسیله‌ شارژی که شارژر آن با پورت usb کار کند را میتوان به وسیله پاور بانک ها شارژ کرد.

ویژگی یک پاور بانک خوب چیست؟

 هنگام خرید پاور بانک باید به این موضوع دقت کنید که پاوربانکی که می‌خرید تقلبی نباشد. چرا که این ابزار یکی از ابزارهای مهم در حفظ یا از بین بردن سلامت باطری موبایل شما می باشد. یک پاور بانک خوب در کنار زیبایی ظاهری باید بتواند سرعت شارژ بالایی  داشته باشد. همچنین بیشتر مردم به دنبال پاوربانک های با ابعاد کوچک هستند که بتوانند این لوازم جانبی را در جیب خود جای دهند.

هندزفری و هدفون

این دو نوع از لوازم جانبی از مواردی هستند که تقریباً در کنار هر موبایلی مشاهده می‌شوند و از اصلی ترین لوازم جانبی  گوشی موبایل به شمار می روند.  از هندزفری و هدفون استفاده‌ های متنوعی می‌شود. از گوش دادن به موزیک و  پادکست گرفته تا ایجاد ارتباط و مکالمه بدون در دست گرفتن تلفن همراه. البته این دو نوع لوازم جانبی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

به طور مثال هندزفری ها از موارد اصلی لوازم جانبی یک گوشی هوشمند به شمار می‌روند، اما هدفون ها یک مورد غیر ضروری بوده و هنگام خرید موبایل در داخل جعبه آن، هندزفری را مشاهده می کنید نه هدفون ها را. برای پخش موسیقی هدفون ها کیفیت بالاتری را ارائه می کنند. اما در آن سوی میدان هندزفری ها با حجم و وزن کمی که دارند، قابلیت حمل بهتری نسبت به هدفون ها را شامل می شوند.

هر کسی با هر نوع نیازی دست به انتخاب یکی از این این دو لوازم جانبی و استفاده از آن می زند. هنگام خرید هدفون یا هندزفری باید به این موضوع توجه کنید که یک کالای اصل و با کیفیت را تهیه کنید چرا که اگر یک جنس تقلبی بخرید، ممکن است پس از مدت کوتاهی استفاده از آن دچار مشکلاتی مانند قطعی صدا و کم شدن کیفیت آن شوید.

مونوپاد

این مورد از لوازم جانبی گوشی موبایل با ورود به بازار، در همان اوایل ورودش توانست نگاه های زیادی را به خود جلب کند. با تولید و عرضه مونوپاد ها مردم زیادی برای خرید این نوع از لوازم جانبی به سمت مغازه ها فروشگاه‌ های فروش لوازم جانبی موبایل روانه شدند.

مونوپاد ها به جهت گرفتن تصاویر زیبا و خاص تولید شدند. این ابزار که مانند یک چوب جمع شونده عمل می کند، می‌تواند در موقعیت های خاص که دست انسان توانایی گرفتن تصاویر به صورت کامل(محیط گسترده) را ندارد، به کمک ما آمده  و باعث ثبت شدن تصاویر خاص ما شود.

یک مونوپاد خوب چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به این موضوع که افراد برای ثبت تصاویر با این ابزار نیاز به حمل آن دارند، پس یکی از ویژگی های مهم یک مونوپاد خوب، سبک بودن آن است. همچنین یک مونوپاد خوب باید توانایی تنظیم شدن با مدل های مختلف موبایل را داشته باشد. به طور مثال اگر افراد یک خانواده  با مدل های گوشی هوشمند متفاوت بخواهند از یک مونوپادبرای ثبت تصاویر استفاده کنند، مونوپاد باید بتواند پاسخگوی همه آنها باشد. مونوپاد باید توانایی ست(تنظیم) شدن روی سیستم عامل های متفاوت را نیز داشته باشد مانند سیستم عامل های اندروید و ios.

برخی دیگر از لوازم جانبی غیر ضروری اما کارآمد موبایل

به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی لوازم جانبی گوشی موبایل به صورت روزانه در حال افزایش است. پس نمی‌توان همه آنها را به صورت کامل معرفی کرد. اما به صورت کلی لوازم جانبی به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم بندی می شود.

کمی قبل تر به بررسی و معرفی برخی از لوازم جانبی نسبتا ضروری هر تلفن همراهی پرداختیم حال به بررسی برخی موارد که شاید ضرورت کمتری داشته باشند اما وجودشان باعث ایجاد راحتی و کارایی بهتر میشود خواهیم پرداخت.

برخی از این لوازم جانبی مانند شارژرهای وایرلس یا همان بی‌سیم هستند که بدون نیاز به وجود سیم و با وصل شدن به پشت گوشی شما به شارژ کردن آن می پردازند. یا به طور مثال اسپیکر هایی که مخصوص پخش موسیقی هستند می توانند یک لوازم جانبی کارآمد به شمار روند.

اگر بخواهیم یک مورد دیگر از این لوازم جانبی کارآمد را مثال بزنیم میتوان به شارژرهای فندکی ای که برای شارژ کردن موبایل در داخل خودرو به کار می روند و یا محافظ های کابل شارژ که در انواع رنگ های متفاوتی هستند، اشاره کرد.

لوازم جانبی با کیفیت از کجا بخرم؟

شما برای خرید لوازم جانبی اصل و با کیفیت میتوانید به فروشگاه ایران جانبی مراجعه کرده و از انواع مدل های لوازم جانبی موبایل این فروشگاه اقدام به خرید کنید . فروشگاه ایران جانبی یک فروشگاه پخش لوازم جانبی موبایل به صورت تکی و عمده می باشد. پس اگر به دنبال یک فروشگاه پخش عمده لوازم جانبی موبایل می گردید، این فروشگاه یکی از بهترین ها است.

سعی کردیم در این مقاله با معرفی برخی از کارآمدترین لوازم های جانبی موبایل شما را با انواع آن آشنا کرده  و در نهایت به  معرفی یک فروشگاه لوازم جانبی موبایل بپردازیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.

(80 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید