تکنولوژی

پاور بانک خوب میخوای؟

انواع پاوربانک

پاوربانک‌ها انواع مختلفی دارند، ولی عملکرد تمامی آن‌ها تا حد زیادی مشابه یکدیگر است. این دسته‌بندی در ابتدای امر به‌ شما کمک می‌کند، باتوجه‌به نیاز خود، پاوربانک مدنظر خود را خریداری کنید. این دستگاه‌ها از نظر کاربرد و فناوری به‌کار برده شده در تولید، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

۱- پاوربانک مخصوص گوشی هوشمند و تبلت: این دسته از پاوربانک‌ها در ظرفیت‌های مختلف و با میزان جریان و ولتاژ متناسب با گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند، و قدرت شارژ کردن باتری تلفن همراه را دارند. اما باید در نظر داشته باشید با این پاوربانک‌ها نمی‌توانید لپ‌تاپ خودتان را شارژ کنید.

۲- پاوربانک مخصوص لپ‌تاپ: این دسته از پاوربانک‌ها، خروجی ولتاژ و جریان متناسب با باتری‌های حجیم لپ‌تاپ  را دراختیار کاربر قرار می‌دهند. اکثر پاوربانک‌های بازار ولتاژ ۵ ولت دارند؛ در صورتی که برای شارژ باتری لپ‌تاپ براساس مشخصات سیستم‌تان، نیاز به پاوربانک با ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت دارید.

۳- پاوربانک سولار: پاوربانک‌های سولار یا خورشیدی، دوستدار طبیعت هستند و امکان شارژ پاوربانک ازطریق انرژی خورشیدی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند. پاوربانک‌های سولار برای افرادی که بخش زیادی از زمان خود را در سفرهایی با عدم دسترسی به برق شهری سپری می‌کنند، محصولی ایدئال است و تمام نشدن شارژ دستگاه‌های آن‌ها را تصمین می‌کند. این نوع پاوربانک‌ها به‌دلیل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، جزو محصولات دوستدار محیط‌زیست محسوب می‌شوند.

۴- پاروبانک‌های هوشمند: خروجی ولتاژ و جریان پاوربانک‌های هوشمند، متناسب با نیاز باتری دستگاه قابل تنظیم است و باتوجه‌به نوع دستگاه، قادر به تأمین شدت جریان مناسب باتری است. ایمنی این پاوربانک‌ها در سطح بالاتری نسبت به هم‌تایان ارزان‌تر خود قرار دارد.

(10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید